0 800 60 20 19

Гаряча лінія 

microbe-blurred microbe

Пенсії
Допомога по безробіттю
Субсидії
Пільги
ЖКГ
Актуальні питання 

Соціальний захист кожної людини є безумовним пріоритетом Уряду.

Кабінет Міністрів України передбачає в бюджеті наступну фінансову підтримку: 

  • З 1 квітня - щомісячна виплата в розмірі до 500 грн пенсіонерам старше 80 років і розмір пенсії яких не перевищує 9 205 грн.
  • Проведення індексації пенсій з травня на 11%. Середній розмір підвищення становитиме 260 грн.
  • Встановлення мінімальної пенсійної виплати на рівні 2100 грн особам, які мають тривалий страховий стаж (30 років для жінок та 35 років для чоловіків).

Крім того,  буде здійснена одноразова виплата грошової допомоги у сумі 1000 гривень окремим категоріям населення, зокрема пенсіонерам, розмір пенсії яких не перевищує 5000 гривень.

1. Пенсії

Звертайтеся на гарячу лінію Пенсійного фонду України: 0 800 503 753

Робота органів Пенсійного фонду України в умовах карантину.
Задля убезпечення населення в умовах карантину Пенсійний фонд України пропонує громадянам максимально використовувати можливості дистанційного обслуговування.
Отримати всю необхідну інформацію без особистих візитів можна, скориставшись онлайн-сервісами вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України за посиланням: https://portal.pfu.gov.ua/.

На вебпорталі електронних послуг Фонду можна:
отримати довідки із підтверджуючим QR-кодом про розмір пенсій, страховий стаж, заробітну плату й сплачені внески;
подати Анкету застрахованої особи для внесення/зміни/уточнення даних в Реєстр(і) застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (наприклад, дані паспорту, адреси проживання);
подати звернення (заяву, скаргу, пропозицію);
активувати послугу безкоштовного смс-інформування (щодо призначення/перерахунку пенсії;
сплати страхових внесків роботодавцем та страхового стажу особи).

Пенсійним фондом України розроблено й впроваджено наступні сервіси:
“Електронна трудова книжка”, що дає можливість переглянути відомості про трудову діяльність.
“Пенсійний калькулятор”, який допоможе зробити прогнозний розрахунок майбутньої пенсії за віком.
“Автоматичне призначення пенсії” – призначення пенсії за фактом настання події – досягнення пенсійного віку. Сервіс дозволяє надати всю необхідну для призначення пенсії інформацію завчасно, без будь яких часових обмежень.
Для доступу до вищезазначених сервісів потрібно зареєструватись на вебпорталі електронних послуг Фонду за допомогою кваліфікованого електронного підпису.
З метою забезпечення доступу до електронних сервісів вебпорталу електронних послуг Фонду створено мобільний застосунок “Пенсійний фонд”, де також можна подати документи для призначення або перерахунку пенсії, отримати доступ до електронної пенсійної справи, переглядати та отримувати відомості про сплачені страхові внески, набутий страховий стаж.

Уся актуальна інформація з питань діяльності Фонду подається на інформаційній сторінці вебпорталу електронних послуг Фонду за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/.

У розділі “Статистика” (https://www.pfu.gov.ua/statystyka/) оприлюднюються статистичні дані про середній розмір пенсійних виплат, про розмір середньої заробітної плати для обчислення пенсії тощо.
Через інформаційну сторінку вебпорталу електронних послуг Фонду можна подати:
електронне звернення, відповідно до Закону України “Про звернення громадян”, за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/23131-elektronne-zvernennya-aplikatsijna-forma/;
електронний запит на публічну інформацію, відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації”, за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/23418-elektronnyj-zapyt-na-publichnu-informatsiyu/.
На YouТube каналі Фонду опубліковано низку відеоінструкцій та роз’яснень з питань пенсійної тематики, в соціальних мережах Facebook та Twitter щоденно подається актуальна інформація щодо діяльності Фонду.
Контакт-центр Пенсійного фонду України працює з понеділка по п’ятницю з 8:00 до 20:00 та у суботу з 8:00 до 14:00.
Отримати необхідну консультацію у Контакт-центрі Пенсійного фонду України можна за телефонами:
0-800-503-753;
(044) 281-08-70;
(044) 281-08-71.

Пенсійне забезпечення

11,3 млн пенсіонерів отримають підвищені пенсії

Одноразову грошову допомогу в сумі 1 тисячі гривень отримують:

  • понад 10 млн пенсіонерів, розмір пенсій яких менше 5 тис грн.
  • 600 тисяч громадян, які одержують державну соціальну допомогу у зв’язку з інвалідністю та за віком замість пенсії.

Громадянам, які отримують пенсії та соціальну допомогу на рахунки у банках, одноразову допомогу в розмірі 1 тисячі гривень вже зараховано автоматично, а тим, хто отримує пенсію через Укрпошту, гроші принесе листоноша.

Щомісячну надбавку до пенсії в сумі 500 гривень отримують:

1,5 млн пенсіонерів, яким виповнилось 80 і більше років, в яких розмір пенсії не перевищує 9 205 гривень.

Такі пенсіонери отримують компенсаційну виплату в доповнення до вже встановлених статусних підвищень, надбавок до пенсій дітям війни, учасникам бойових дій, членам сімей загиблих, учасникам війни.
При цьому встановлено найменшу пенсійну виплату на рівні 2 600 гривень (із урахуванням підвищень до пенсії) пенсіонерам старше 80 років зі страховим стажем 20 років для жінок та 25 років для чоловіків.

Майже 7 млн пенсіонерів отримують проіндексовані пенсії

Вказана індексація не охопить всіх пенсіонерів, фактично підвищення пенсії в середньому на 260 гривень отримають 6,9 млн пенсіонерів.Тому пенсіонерам, стаж роботи яких становить 30 років у жінок та 35 років у чоловіків, буде підвищено мінімальну пенсійну виплату до 2 100 гривень. З урахуванням цього, загалом підвищення у травні отримають 8,5 мільйонів пенсіонерів.

 

2. Допомога по безробіттю

Чи буде держава допомагати людям, що залишилися без роботи через карантин?

Обов’язково. Зверніться, будь ласка, до Державної служби зайнятості. Ви маєте право на допомогу, зокрема фінансову, відповідно до законодавства про зайнятість населення та загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.

На позачерговому засіданні Уряду 24 квітня прийнято постанову “Про виділення коштів для надання фінансової допомоги Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття”. Так, Фонду виділено 6 млрд грн, а також затверджено порядок використання зазначених коштів. 

Виділені кошти будуть спрямовані на виплату:

-    допомоги по безробіттю - 1,277 млрд грн 

  • підвищення мінімального розміру допомоги по безробіттю з 650 грн. до 1000 гривень; 
  • допомога звільненим за власним бажанням з 1 дня, а не як було раніше з 91 дня 
  • виплата усім безробітним з 1 дня реєстрації, а не з 7 як було раніше. 

-    допомоги по частковому безробіттю - 4,723 млрд грн 

  • виплати суб'єктам малого та середнього підприємництва на період карантину для покриття витрат на зарплату робітникам, яким було скорочено робочий час.

1. За яким принципом будуть визначатися люди, які втратили роботу через карантин? Як їх відрізнятимуть від недобросовісних громадян, що захочуть отримувати соціальну допомогу?

Державна служба зайнятості працює, щоб допомогти громадянам знайти роботу. Якщо особа подала до ДСЗ всі необхідні для реєстрації документи і це не суперечить законодавству, то у ДСЗ немає підстав відмовити у наданні статусу безробітного. 

2. Як стати на облік в центр зайнятості тим, хто втратив роботу через карантинні обмеження?

Усі консультації, пов’язані з наданням соціальних послуг, працевлаштуванням та матеріальним забезпеченням на випадок безробіття, надаються дистанційно. 

Також інформування клієнтів служби зайнятості здійснюється в онлайн-режимі через офіційний сайт www.dcz.gov.ua, верифіковану Фейсбук-сторінку державної служби зайнятості, «Освітній портал ДСЗ» та платформу «Профорієнтація та розвиток кар’єри». http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/968229 

3. Як подати документи в центр зайнятості онлайн?

Усі консультації, пов’язані з наданням соціальних послуг, працевлаштуванням та матеріальним забезпеченням на випадок безробіття, надаються дистанційно. 

Також інформування клієнтів служби зайнятості здійснюється в онлайн-режимі через офіційний сайт www.dcz.gov.ua, верифіковану Фейсбук-сторінку державної служби зайнятості, «Освітній портал ДСЗ» та платформу «Профорієнтація та розвиток кар’єри». http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/968229 

  • Перейдіть на офіційний сайт центру зайнятості: www.dcz.gov.ua
  • На сайті відкрийте розділ “Електронне подання документів”: https://is.gd/2efViC 
  • Відкрийте розділ “Покрокова інструкція щодо реєстрації осіб як безробітних в державній службі зайнятості​”
  • Із наведеного списку виберіть центр зайнятості, де плануєте стати на облік по безробіттю
  • Із сайту завантажте та підготуйте дві заяви: “Заяву про надання/поновлення статусу безробітного” та “Заяву про призначення/поновлення виплати допомоги по безробіттю” (https://www.dcz.gov.ua/node/3248)
  • Завантажені заяви надрукуйте, заповніть та підпишіть. (Готові документи необхідно відсканувати. Щоб це зробити, звантажте на мобільний телефон додаток тут https://cutt.ly/6tL8YP7 або тут https://cutt.ly/QtL8PHD. Відкрийте на мобільному телефоні програму, наведіть об’єктив камери на документи, відскануйте)  
  • На сайті перегляньте список документів, які також потрібно відсканувати https://is.gd/TvFMXN 
  • Усі підготовлені та відскановані документи завантажте додайте в електронний лист. У темі листа обов’язково вкажіть прізвище, ім’я та по батькові. Наприклад “Електронне подання документів - Петров Петро Петрович”
  • Надішліть лист на email центру зайнятості, у якому плануєте перебувати на обліку
  • Вам надійде відповідь від центру зайнятості щодо ухваленого рішення. Через електронний кабінет ви зможете підтримувати зв’язок із кар’єрним радником

Пам’ятайте: 

  • Уважно заповнюйте документи. Вказуйте актуальні номери телефонів та поштових скриньок. 
  • Надсилайте ваші документи у робочий час, з понеділка по п’ятницю.
  • НЕ потрібно архівувати документи. Якщо ви подали документи, з вами зв’язався консультант, то не потрібно повторно нічого надсилати. 

 

3. Субсидії

Уряд запровадив додаткову компенсацію витрат на оплату комунальних послуг одержувачам житлових субсидій на період карантину, яка в середньому складе 300 гривень для кожної родини. 

Крім того, збільшено на 50% соціальні нормативи користування електричною енергією, холодною та гарячою водою, водовідведенням та природним газом для приготування їжі і підігріву води, на які розраховано субсидію. Адже зараз люди більше перебувають вдома, тому і зростає споживання цих послуг. Додаткова компенсація стосуватиметься понад 3 мільйонів домогосподарств.

Також спрощено процедуру призначення (в тому числі на наступний період) та виплати у грошовій формі субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу. Цей процес відбуватиметься автоматично, без зайвих бюрократичних процедур.

Крім того, Уряд спростив порядок надання субсидій для громадян, які втратили роботу у зв’язку із карантином та стали на облік як безробітні.

https://www.msp.gov.ua/news/18435.html

Сьогодні оформити субсидію можна через мережу Інтернет.

Для цього потрібно:

  1. Зайти на сайт Міністерства соціальної політики України (https://www.msp.gov.ua/) у рубрику «Е-Сервіси»
  2. У рубриці «Е-Сервіси» обираємо «Субсидії»
  3. Нас автоматично переводить на сайт https://subsidii.mlsp.gov.ua/, де потрібно заповнити форму, а саме обрати 1 з трьох способів. реєстрації.

 

4. Пільги

Чи будуть пільги для людей, які працюють в осередках інфекційних хвороб?

Пільги й компенсації для працівників у таких умовах визначаються на підставі атестації. Остаточне рішення в кожному конкретному випадку ухвалює адміністрація медичного закладу. 

Право на пенсію за віком на пільгових умовах мають молодші спеціалісти з медичною освітою, молодші медичні сестри, молодші медичні сестри з догляду за хворими, сестри-господині, які безпосередньо обслуговують хворих у туберкульозних та інфекційних закладах, відділеннях, кабінетах.

Право на відпустку за особливий характер праці надається працівникам, які безпосередньо обслуговують хворих в інфекційних та туберкульозних (протитуберкульозних) лікувально-профілактичних закладах та установах, відділеннях, палатах, кабінетах; санаторно-лісових школах та школах-інтернатах, дитячих будинках, дитячих садках (групах), яслах-садках (групах), дитячих яслах (групах) та будинках дитини (групах) для дітей, хворих на туберкульоз; будинках інвалідів (відділеннях) для хворих на туберкульоз; навчальних закладах для інвалідів, хворих на туберкульоз. 


5. ЖКГ

Інформація щодо вчасної сплати комунальних послуг

Рекомендації щодо поводження з побутовими відходами під час карантину 

Рекомендації керівникам ОСББ, ЖБК на час карантину

Поінформуйте мешканців про карантин та умови убезпечення від розповсюдження вірусу. Розмістіть в під’їздах чи біля них плакати з інформацію про те, як себе поводити.

Підтримуйте зв’язок з органом місцевого самоврядування та штабами підтримки для координації спільних зусиль та обміну оперативною інформацією.

Спілкуйтеся онлайн. Це дозволить звузити необхідність особистого спілкування співвласників та дозволить підтримати комунікацію і зберегти позитивний емоційний клімат в будинку. Наприклад,

 

 6. Актуальні питання

Чи можна не платити за послуги ЖКГ в період карантину?

Нині підприємства сфери ЖКГ вимушені витрачати більше ресурсів. Зросла сума витрат на засоби дезінфекції та забезпечення засобами індивідуального захисту співробітників. Додалась робота по прибиранню, дезінфекції під’їздів багатоквартирних будинків. Платежі споживачів - головне джерело фінансування підприємств. Тому важливо сплачувати рахунки вчасно.

Як платити за спожиті послуги в умовах карантину, коли рекомендовано знаходитись вдома? 

Сплачувати онлайн. Уряд заборонив під час карантину нараховувати і стягувати штрафи за несвоєчасну сплату “комуналки”. Припинення або зупинення надання житлово-комунальних послуг громадянам України забороняється, навіть у разі їх несплати.

Хто в системі ЦОВВ зобов'язаний здійснювати моніторинг та контроль за стабілізацією цін на основні продукти харчування, хто зобов'язаний надати відповідну правову оцінку та звернутись до правоохоронних органів в інтересах соціально незахищених груп населення?

Держстат спільно з обласними державними адміністраціями та КМДА здійснюють щоденний моніторинг споживчих цін на соціально значущі товари — це продукти харчування, лікарські засоби та нафтопродукти. При цьому, Уряд усвідомлює, що запровадження державного регулювання цін на будь-які товари не сприятиме розвитку дієвої конкуренції на відповідних ринках.